وبلاگ معرفی و دانلود فایل های دیجیتال

وبلاگ معرفی و دانلود فایل های دیجیتال

وبلاگ معرفی و دانلود فایل های دیجیتال

وبلاگ معرفی و دانلود فایل های دیجیتال

بهداشت روان در جمهوری اسلامی ایران – دستاوردها و نیازها

جمهوری اسلامی ایران کشوری پهناور با مساحت بیش از 1648000 کیلومتر مربع است و شامل 28 استان، 282 بخش، 724 قریه، و بیش از 2260 روستا است جمعیت بیش از 60 میلیون نفر تخمین زده می‌شود با 450 درصد زیر سن 19 سال و 44 درصد بالای 65 سال میزان رشد جمعیت 411 درصد می باشد روند شهرنشینی رو به افزایش است تو 460 درصد جمعیت در مناطق شهری و 639 درصد در مناطق روستای

دانلود بهداشت روان در جمهوری اسلامی ایران – دستاوردها و نیازها

بهداشت روان در جمهوری اسلامی ایران – دستاوردها و نیازها
 دستاوردها و نیازها
بهداشت روان
جمهوری اسلامی ایران
بهداشت روان در جمهوری اسلامی ایران
مقالاتی در مورد بهداشت روان در جمهوری اسلامی ایران
مطالبی در مورد بهداشت روان در جمهوری اسلامی ایران
مقالاتی در مورد بهداشت روان
پروژه بهداشت روان
دسته بندی اقتصاد
فرمت فایل doc
حجم فایل 12 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 16

در حال حاضر 735 روانپزشک مشغول به کار هستند و سالانه حدود 50 روانپزشک جدید فارغ التحصیل می‌شوند. 3/1 تخت روانپزشکی برای هر 10000 نفر وجود دارد که از متوسط منطقه ای (8/0 برای 10000 نفر) بالاتر و از آمار 6/3 در آمریکا و 3/9 در اروپا بسیار پایین تر است. 25 دکترای روانشناسی بالینی، بیش از 389 کارشناس ارشد روانشناسی بالینی و 5000 کارشناس روانشناسی نیز، وجود دارند.

تاریخچه خدمات بهداشت روان

برای خدمات بهداشت روان در ایران، می توان چهار دوره قایل شد. دوره اول که تا سال های 1320 ادامه یافت و دارالمجانین ها با شرایط بسیار نامناسب در تهران، همدان شیراز و اصفهان وجود داشتند. دوره دوم از سال های 1320 یعنی هنگامیکه دانشکده پزشکی در کشور تأسیس، و روانپزشکی به عنوان شاخه ای از طب مدرن منظور شد، آغاز گردید. تأسیس بیمارستان های دانشگاهی جدید و تدریجا ایجاد و رشد دپارتمان ها و بیمارستان های روانپزشکی و آموزش دستیاری روانپزشکی در سالهای 1340، حداقل در شهرهای بزرگ، منجر به بهبود مراقبت های ارائه شده برای بیماران روانپزشکی شد.

در سومین دوره که سال های 1350 را شامل می شد، تلاش هایی در جهت دستیابی به مراقبت های بهداشت روان جامع، توسط انجمنی برای توانبخشی معلولین و خدمات بهداشت روان جامعه صورت گرفت. این امر توسط اولین معاونت وزارت بهداشت و تأمین اجتماعی انجام شد. وزارت متبوع اقدام به یک سری پژوهش های همه گیرشناسی و تأسیس تعدادی بیمارستان و مراکز روانپزشکی جدید در نقاط مختلف کشور نمود و آغاز به آموزش سطح بندی شده در روانپزشکی و روانپرستاری کرد. این برنامه های آموزشی و تحقیقاتی، پس از انقلاب اسلامی ایران در سال 1357، در انستیتو روانپزشکی تهران ادغام شد. چهارمین دوره از مهر ماه 1365، هنگامیکه برنامه ملی بهداشت روان (NPMH) توسط یک تیم چند رشته ای (MULTIDISCIPLINARY) از متخصصین طرح و توسط دولت پذیرفته شد، آغاز گردید. استراتژی اصلی، ادغام فعالیت های جدید در یک سیستم مراقبت های بهداشتی اولیه کارآمد بود.

 

دانلود بهداشت روان در جمهوری اسلامی ایران – دستاوردها و نیازها

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۳۰
اسلامی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی