وبلاگ معرفی و دانلود فایل های دیجیتال

وبلاگ معرفی و دانلود فایل های دیجیتال

وبلاگ معرفی و دانلود فایل های دیجیتال

وبلاگ معرفی و دانلود فایل های دیجیتال

۱ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

۰۵مهر

تفاوت خدمات جمع سپاری در ایران و خارج از ایران را می توان از جنبه های عمومی در سایت های جمع سپاری مورد بررسی قرار داد، تفاوت های فنی یا تخصصی را در اینجا بررسی نخواهیم کرد.


http://minikar.com/

 

کپی رایتcopyright :

یکی از قوانین مهم ثبت در دنیا حق انتشار است و همین قانون یکی از اولویت های جمع سپاری در جهان می باشد که متاسفانه قانون و مجری محکمی در ایران ندارد. ایده های اینترنتی در ایران همیشه مسیری پردرد سر را طی خواهند کرد تا به نتیجه برسند، برای حفظ دست آوردهای شرکت ها و اشخاص باید قوانین مدون و مجری قدرتمندی وجود داشته باشد که متاسفانه هنوز در ایران موجود نیست.

به نمونه هایی از قوانین مجازات کپی رایت در گوشه کنار دنیا اشاره میکنیم.

فیلیپین یکی از سختگیرانه‌ترین قوانین را برای مقابله با نقض قانون کپی‌رایت وضع کرده است و طی سال های گذشته، سارقان آنلاین، بسته به میزان تخلف، به شش تا بیست سال حبس و همچنین جریمه نقدی پنج هزار تا یازده هزار دلار محکوم شده‌اند.

 

در ایالات متحده امریکا نیز قوانینی برای مقابله با سرقت آنلاین وجود دارد و در قالب آن، اگر کاربر در طول شش ماه ده مورد یا بیشتر نقض کپی‌رایت انجام دهد ممکن است به پنج سال حبس نیز محکوم شود.

 

در فرانسه نیز جریمه نقدی و تعلیق دسترسی به اینترنت در انتظار ناقضان قانون کپی رایت قرار دارد و در ژاپن نیز دانلود غیرقانونی فیلم، موسیقی، نرم افزار و… علاوه بر دو سال زندان ، مجازات نقدی معادل دو میلیون ین به دنبال دارد. در ایران هم قوانین حمایت از کپی رایت وجود دارد اما تا اجرای صحیح آن فاصله زیادی داریم.

 

تنوع و تعداد اعضا و سلیقه ها:

با توجه به لغت جمع سپاری ، پر واضح هست که هر چه جامعه مورد نظر ما در فراخوان بیشتر باشد، احتمالا  نتایج بهتری حاصل میگردد.

حال این سوال پیش می آید که آیا افرادی که در خارج از ایران به سر می برند و قصد همکاری با یک سایت ایرانی را دارند، می توانند به همان اندازه که به سایت های اروپایی و یا آمریکایی اعتماد کرده اند، به سایت های ایرانی نیز اعتماد کنند؟ ( در اینجا ما قضاوتی در مورد کیفیت و ماهیت وب سایت ایرانی یا غیر ایرانی نداریم منظور بررسی ابعاد و مختصات در حیطه کار وب سایت ها لحاظ شده است )

هر چه تعداد اعضای وب سایت جمع سپاری بیشتر باشد، خدمات جمع سپاری بهتری ارائه می شود و نتایج بهتری حاصل خواهد شد. با توجه به شرایط فعلی استاندارهای تجاری ایران، امکان ایجاد شبکه بین المللی با کیفیت بالا مقدور نیست و مسلم است که در این حالت تنوع سلیقه و ایده در کار محدود به ایران می گردد.

برای درک بهتر تنوع سلیقه می توان سایت جمع سپاری freelancer.com مثال زد.

فری لنسر از سال ۲۰۰۹ از سیدنی استرالیا کار خودش را آغاز کرد.هفت سال از تاسیس فری لنسر گذشته است. زمینه فعالیت این سایت در پروژه های نرم افزاری، IT  ، طراحی، رسانه، معماری و محتوا  است و با بیش از ۲۰ میلیون کابر در  ۲۴۷ کشورتوانسته رزومه خوبی از خود ارائه دهد. این شرکت دارای دفاتری در مانیل،ونکوور، بوینس آیرس، لندن و جاکارتا نیز می باشد، حال سوال این است که چه مقدار زمان و امکانات نیاز است تا یک شرکت ایرانی با شرایط حال حاضر بتواند بیست میلیون کاربر از سراسر دنیا جذب کند؟

کیفیت و قیمت ها:

به طبع پایین بودن اعضا و کاهش سلیقه های گوناگون، سرویس نهایی از لحاظ کیفیت افت خواهد کرد و همینطور نمی توان توقع محدوده قیمتی مناسب برای همه را داشت. برای مثال: در یک پروژه برنامه نویسی، هزینه انجام پروژه به وسیله برنامه نویسانی از کشورهای هند، چین و یا پاکستان با قیمت پایین تری نسبت به سایرنقاط جهان انجام می پذیرد. (در اینجا ما قضاوتی در مورد کیفیت و ماهیت برنامه نویسان ایرانی یا غیر ایرانی نداریم منظور بررسی ابعاد و مختصات در حیطه کار وب سایت ها لحاظ شده است)

 

نحوه پرداخت و دریافت:

بر فرض اینکه در سایت های جمع سپاری ایرانی اعضای زیادی هم از کشور های دیگر داشته باشیم، حال برای ارایه خدمات ما نیازمند داشتن تراکنش های مالی شفاف و آسان در چارچوب بانک ها هستیم که با وجود شرایط حال حاضر این چنین امکانی نیز وجود ندارد، در صورتی که در اکثر نقاط دنیا اشخاص حقیقی یا حقوقی به راحتی می توانند با سایر افراد در کشور های مختلف از طریق بانک ها به طور شفاف ، تراکنش مالی داشته باشند.

 

اعتماد و اقبال عمومی:

تفاوت ها در سایت های جمع سپاری ایرانی و خارجی فقط به موارد یاد شده بالا محدود نمی شود ، یکی از اساسی ترین تفاوت ها شرایط فرهنگی و رفتار های عمومی در جوامع گوناگون است.

مثال: شما اگر ایده ایجاد یک صندوق سرمایه گذاری یا صندوق وام مشارکتی رادر بین دوستان خود مطرح کنید، حال به صورت جدی یا شوخی، احتمالا یکی از اولین جملاتی که از دوستان خود خواهید شنید این است: عجب فکر خوبی کردی برای کلاهبرداری !؟

البته این به این معنی نیست که بی اعتمادی در جامعه ما موج میزند، اما مطمئن باشید هنوز فرهنگ و اعتماد عمومی لازم در استفاده از اینترنت درمیان همه اقشار جامعه به وجود نیامده است، هنوز در بازار تهران برای بعضی فروشنده گان رسید اینترنتی بی معنیست، شما باید فیش با مهر بانک ارایه کنید. به چنین شرایطی حضور کلاهبرداران اینترنتی را نیز اضافه کنید. البته در تمام دنیا مسئله کلاهبرداری اینترنتی به وفور دیده می شود. نتیجه کلی اینکه در وهله اول، برای انجام کارهای اینترنتی با منافع مالی یا معنوی، اعتماد سازی و ایجاد بستری امن برای مردم لازمه کسب و کار مربوط به خدمات جمع سپاری اینترنتی است.

اسلامی