پروژه زمینه استراتژیک رسوایی های حسابداری شرکت
پروژه زمینه استراتژیک رسوایی های حسابداری شرکت
پروژه زمینه استراتژیک رسوایی های حسابداری شرکت |
![]() |
دسته بندی | حسابداری |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 67 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 46 |
پروژه زمینه استراتژیک رسوایی های حسابداری شرکت
در آشکارترین سطح، منابع مالی شرکتها (همان گونه که بر اساس ذخایر وجوه نقدشان، جریان نقدی عملیاتی و ظرفیت استقراضی شان مشخص می شد) تمایل دارند تا در مقایسه با الزامات سرمایه گذاری استراتژی رشد محدود شوند. همان گونه که در جدول شماره 3 مشاهده می کنیم، سرمایه گذاری سنگین شرکتها (شامل مالکیت) باعث افزایش میزان بدهی در 5 سال پیش از بحران حسابداری در بیشتر نمونه های ما شده بود. بعلاوه، در بسیاری از شرکتها، جایگاه صحیح بدهی بسیار مهم تر از آن چیزی بود که گزارش می شد: Enron و Elan از واحدهای تجاری با اهداف خاص به طور نامناسبی استفاده کردند تا در ترازنامه بدهی شان گزارش نشود. Parmalat , Adephia و Cirio نیز مقدار بدهی را کمتر گزارش کرده بودند.
نکته مهم دیگر این بود که بین استراتژی و قابلیت های سازمانی هماهنگی وجود نداشت. ویژگی اصلی استراتژی شرکتهای نمونه ما تأکید بر گسترش بازارهایی جدید بود. برای موفقیت این استراتژی دو نوع قابلیت لازم بود:
اول، قابلیت های مرتبط با بازاری که به آن وارد می شوند و دوم، قابلیت لازم برای ادغام فعالیت های بازارهای جدید با بازارهای فعلی.
در Worldcom ، Adelphia ، Healthsouth و Parmalat و Cirio ما مشاهده می کنیم بی کفایتی توانایی های مدیریت شرکت را که برای ادغام شرکتهای تحصیل شده مورد نیاز است. عدم وجود قابلیت های ادغامی گواهی بر ناتوانی در ایجاد ساختارهای سازمانی مطابق با صرفه جویی های ناشی از مقیاس تولید انبوه، تدوین و اجرای کنترل مالی و استراتژیک و ارائه بهترین رویه بود.
Vivendi نمونه بارز ناتوانی در ادغام شرکتهاست. همکاری معنی دار بین تولیدات سینمایی، موسیقی، کابل تلویزیونی و مخابرات مورد تردید است. با وجود این، حتی اگر این شرکتهای تشکیل دهنده به فعالیت های مشخص و جداگانه ای بپردازند مدیریت سازمانی موثر برای ادامه موفقیت آن ضروری است. در حوزه تجاری ناکارآمد Messier چنین سیستم ها و قابلیت هایی به خاطر عدم وجودشان برجسته بودند.