آمیخته بازاریابی سبز در خدمات گردشگری
مقاله آمیخته بازاریابی سبز در خدمات گردشگری
مقاله آمیخته بازاریابی سبز در خدمات گردشگری |
![]() |
دسته بندی | حسابداری |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 233 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 9 |
مقاله آمیخته بازاریابی سبز در خدمات گردشگری دارای 9ص وبا فرمت پی دی اف
چکیده
گردشگری و سفر بخش مهمی از اقتصاد جهانی، بخصوص اقتصاد کشورهای در حال توسعه است. این صنعت راهی مؤثر در توزیع مجدد ثروت، عامل سرعت دهنده در برابری جنسیتی، حفظ فرهنگ و حفاظت از محیط زیست است که این عوامل از اهداف توسعه هزاره سازمان ملل متحد نیز می باشند. بنگاه های گردشگری می توانند با هدایت و کنترل مصرف کننده با استفاده از شیوه های بازاریابی سبز بر نحوه مصرف و اثرات زیست محیطی تاثیر بگذارند. با برنامه ریزی و ملحوظ کردن تئوری بازاریابی سبز در اجزاء آمیخته بازاریابی خدمات، دستیابی به پایداری زیست محیطی خدمات تضمین شده خواهد بود. برای این منظور نیاز است که ابتدا ترکیب عوامل بازاریابی را که در خدمات گردشگری با آن مواجه هستیم مورد شناسایی قرار دهیم. در این مقاله جدیدترین ترکیب آمیخته بازاریابی گردشگری معرفی و رابطه آن با پایداری محیط زیستی خدمات گردشگری به تشریح بیان شده است.
واژگان کلیدی: بازاریابی سبز، بازاریابی خدمات، گردشگری، محیط زیست