وبلاگ معرفی و دانلود فایل های دیجیتال

وبلاگ معرفی و دانلود فایل های دیجیتال

وبلاگ معرفی و دانلود فایل های دیجیتال

وبلاگ معرفی و دانلود فایل های دیجیتال

تحقیق شناخت و بررسی نیازهای آموزشی مدیران مدارس متوسطة دولتی شهرستان کرج

تحقیق شناخت و بررسی نیازهای آموزشی مدیران مدارس متوسطة دولتی شهرستان کرج

دانلود تحقیق شناخت و بررسی نیازهای آموزشی مدیران مدارس متوسطة دولتی شهرستان کرج

دانلود پژوهش شناخت و بررسی نیازهای آموزشی مدیران مدارس متوسطة دولتی شهرستان کرج
تحقیق شناخت و بررسی نیازهای آموزشی مدیران مدارس متوسطة دولتی شهرستان کرج
بررسی نیازهای آموزشی مدیران مدارس متوسطة دولتی شهرستان کرج
نیازهای آموزشی مدیران مدارس متوسطة دولتی شهرستان کرج
دانلود تحقیق کامل نیازهای آموزشی مدیران مدارس متوسطة دولتی شهرستان کرج
دریافت ت
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 94 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 144

تحقیق شناخت و بررسی نیازهای آموزشی مدیران مدارس متوسطة دولتی شهرستان کرج

مقدمه

در هر سازمانی بدون توجه به نوع هدف، به وسیلة کارکنان اموری به اجرا در می‌آید که در نهایت به‌صورت مجموعه‌ای که ماحصل سرمایه‌گذاری است شکل می‌گیرد. بدینسان نتیجه کار اعضاء به‌صورت منسجم متجلی می‌شود. در سازمان‌ها و مؤسسات هر کاری نیازمند مهارت‌ها و به‌کارگیری دانش‌های در رابطه است. سازمان‌ها با توجه به این نیاز، شرایط احراز شغل نیروی انسانی خود را تهیه نموده و به گزینش می‌پردازند. هر چند در بدو استخدام نیروی تازه وارد در سازمان، با شغل خود انطباق کیفی دارد ولی اگر مدیریت آنها را کارآموزانی مستعد تلقی نکند، نخواهد توانست در پروراندن آنها اقدام نموده و در نتیجه از نیروی انسانی مفید برخوردار گردد. چرا که محبوس نگهداشتن تجارب و مهارت‌های شغلی افراد، روح تعالی و رشد را در اعضاء خفه کرده و موجبات سد تحرک و پویایی آنها را فراهم می‌کند (عسگریان، 1370، ص 55).

با اجرای برنامه‌های آموزشی در سازمان‌ها می‌توان به رشد نیروی انسانی کمک کرد. آموزش تنها وسیلة همگام شدن با تغییراتی است که در گذر زمان ایجاد می‌شود. تغییر و تحولات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و پیشرفت علم و تکنولوژی نیازهای آموزشی گوناگونی را به سازمان‌ها تحمیل می‌کند.

برنامه‌های آموزشی را تنها هنگامی باید طراحی و اجرا کرد که مطمئن باشیم می‌تواند به حل مشکلات، کمک مؤثری بنماید، بنابراین، عاقلانه‌ترین راه برای تصمیم‌گیری درباره مسائل مربوط به آموزش کارکنان باید براساس بررسی و مطالعه کامل کل سازمان باشد. با شناخت سازمان و مسائل موجود در آن خواهیم دانست که آموزش کارکنان چگونه می‌تواند به ما در رفع این مشکلات کمک کند(سعادت، 1381، ص 176).

بر این اساس، اولین قدم در تجویز آموزش برحسب داده‌های نیاز‌سنجی که به وسیلة پرسشنامه‌ها و مشاهدات به دست می‌آید صورت می‌گیرد(عسکریان، 1370، ص 57).

فهرست مطالب

مقدمه

 

  بیان مسأله

 

 اهمیت پژوهش

 

اهداف تحقیق

 

سؤال‌های تحقیق

 

تعاریف نظری مفاهیم

 

تعریف عملیاتی مفاهیم

 

فصل دوم

 

بررسی پیشینه مطالعاتی

 

زمینه

 

مفاهیم آموزش

 

مزایای آموزش

 

دلایل منطقی برای آموزش

 

اهداف آموزش

 

ضرورت آموزش کارکنان

 

انواع آموزش

 

مشکلات آموزش

 

مفهوم نیاز

 

جمع‌بندی تعاریف ارائه شده دربارة نیاز

 

طبقه‌بندی نیازها

 

نیاز آموزشی

 

منابع نیازهای آموزشی

 

نیازسنجی آموزشی

 

اهداف نیازسنجی

 

اصول نیازسنجی

 

انواع نیازسنجی

 

فنون نیازسنجی آموزشی

 

فن تجزیه و تحلیل خطا[1]

 

آموزش و پرورش و اهداف آن

 

مدیریت مدارس

 

وظایف مدیر مدرسه

 

یافته های پژوهش

 

فصل سوم

 

روش اجرای پژوهش

 

 

روش تحقیق

 

جامعه مورد مطالعه

 

نمونه‌ و روش نمونه‌گیری

 

ابزار گردآوری اطلاعات

 

شواهد مربوط به قابلیت اعتماد و روایی ابزار سنجش

 

روش تحلیل داده ها

 

فصل چهارم

 

تجزیه و تحلیل داده ها

 

توصیف داده ها

 

توصیف آماری نمونه مورد تحقیق به تفکیک مدرک تحصیلی، منطقه آموزشی و

 

جنسیت

 

توصیف آماری پاسخ‌های به دست آمده در زمینة سؤال پژوهشی شماره 2

 

توصیف آماری پاسخ‌های به دست آمده در زمینة سؤال پژوهشی شماره 3

 

توصیف آماری پاسخ‌های به دست آمده در زمینة سؤال پژوهشی شماره 4

 

توصیف آماری پاسخ‌های به دست آمده در زمینه سؤال پژوهشی شماره 5

 

توصیف آماری پاسخ‌های به دست آمده در زمینة سؤال پژوهشی شماره 6

 

تحلیل داده ها

 

اولویت‌بندی نیازهای آموزشی

 

اولویت‌بندی نیازهای آموزشی در زمینه برنامه‌ریزی درسی:

 

اولویت‌بندی نیازهای آموزشی در زمینة امور دانش‌آموزان

 

اولویت‌بندی نیازهای آموزشی در زمینه امور کارکنان آموزشی

 

اولویت‌بندی نیازهای آموزشی در زمینة ارتباط مدرسه و جامعه

 

اولویت‌بندی نیازهای آموزشی در زمینة تجهیزات و تسهیلات

 

اولویت‌بندی نیازهای آموزشی در زمینة اداری و مالی

 

میانگین پاسخ به هر یک از سؤال‌های تحقیق

 

نمایش میانگین متغیرها

 

مقایسة میانگین سؤال‌های تحقیق

 

مقایسة نیازهای آموزشی مدیران دبیرستان‌های عادی دولتی شهرستان کرج

 

با تأکید بر جنسیت، مناطق آموزشی و مدرک تحصیلی.

 

فصل پنجم

 

نتیجه‌گیری‌ و پیشنهادات

 

 

بحث و نتیجه‌گیری

 

محدودیت‌ها

 

پیشنهادها

 

ضمائم

 

فهرست منابع

 

منابع خارجی

 

 


 

[1] . Error Analysis

دانلود تحقیق شناخت و بررسی نیازهای آموزشی مدیران مدارس متوسطة دولتی شهرستان کرج

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۲۶
اسلامی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی