وبلاگ معرفی و دانلود فایل های دیجیتال

وبلاگ معرفی و دانلود فایل های دیجیتال

وبلاگ معرفی و دانلود فایل های دیجیتال

وبلاگ معرفی و دانلود فایل های دیجیتال

بررسی میزان توجه دانشجویان نسبت به تبلیغات بازرگانی پخش شده از شبک پنج سیما

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (MA) گرایش تحقیق در ارتباطات بررسی میزان توجه دانشجویان نسبت به تبلیغات بازرگانی پخش شده از شبکه پنج سیما فهرست مطالب عنوان صفحه فصل اول کلیات تحقیق مقدمه …………………………………………………………………………………… ۲ ۱۱ بیان مسئله………………………………………………………………………… ۳ ۱۲اهداف تحقیق ………………………………………………………………………

دانلود بررسی میزان توجه دانشجویان نسبت به تبلیغات بازرگانی  پخش شده از شبک پنج سیما

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (MA)
گرایش تحقیق در ارتباطات
بررسی میزان توجه دانشجویان نسبت به تبلیغات بازرگانی  پخش شده از شبکه پنج سیما
دسته بندی علوم اجتماعی
فرمت فایل doc
حجم فایل 4463 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 126

 پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (MA)

گرایش: تحقیق در ارتباطات

بررسی میزان توجه دانشجویان نسبت به تبلیغات بازرگانی  پخش شده از شبکه پنج سیما

فهرست مطالب 

عنوان

صفحه

فصل اول : کلیات تحقیق

 

مقدمه  ……………………………………………………………………………………

۲

۱-۱ بیان مسئله…………………………………………………………………………

 

۳

۱-۲اهداف تحقیق ………………………………………………………………………..

 

۵

۱-۳ ضرورت و اهمیت موضوع ……………………………………………………..

۶

۱-۴ سوالات و فرضیه های تحقیق………………………………………………

۷

- سوالات تحقیق……………………………………………………………………

۷

- فرضیه های تحقیق…………………………………………………………..

۸

۱-۵ مدل تحقیق ……………………………………………………………………………

۹

۱-۶تعریف مفاهیم………………………………………………………………………….

۹

۱-۷روش تحقیق ………………………………………………………………….

۱۰

۱-۸ قلمرو تحقیق  …………………………………………………………..

۱۰

۱-۹ جامعه آماری و حجم نمونه …………………………………………………

۱۰

۱-۱۰ محدودیت ها و مشکلات تحقیق ………………………………………….

۱۱

 

 

فصل دوم: ادبیات تحقیق 

 

مقدمه ………………………….

۱۴

 

 

۲-۱مفهوم و تاریخچه تبلیغات ……………………………………………..

۱۵

۲-۱-۱ تبلیغ چیست……………………………………………………….

۱۵

۲-۱-۲ تاریخچه تبلیغات در جهان و ایران………………………………

۱۷

- نشانه های تبلیغات در آثار باستانی ………………………………………..

۱۷

- تبلیغات بازرگانی در جهان………………………………………………..

۱۹

۲-۱-۳ تاریخچه تبلیغات در ایران …………………………………….

۲۰

 

عنوان

 

صفحه

- تبلیغات فروشندگان سیار تبلیغ در بازارهای محلی  ……….

۲۰

- اجرای آگهی های تجاری در جراید و توزیع اوراق چاپی  …………….

۲۰

- شروع تبلیغات به معنای واقعی  ……………………………….

۲۱

- سالهای ۱۳۲۷ تا ۱۳۳۷  …………………………………………….

۲۲

- وضعیت تبلیغات تجاری ایران از سال ۱۳۳۵ به بعد …………….

۲۲

-وضعیت­تبلیغات­تجاری در ایران پس­از انقلاب­تا پایان­جنگ­ایران­وعراق ۱۳۵۷-۱۳۶۷

۲۳

- وضعیت تجاری پس از جنگ  …………………………………………….

۲۳

 

 

۲-۲ اهداف و انواع تبلیغات ………………………………………….

۲۶

۲-۲-۱ اهداف تبلیغ  …………………………………………………………

۲۶

- آگهی اطلاع دهنده ……………………………………………………………..

۲۶

- آگهی متقاعد کننده…………………………………………………………….

۲۶

- آگهی یادآوری کننده……………………………………………………..

۲۶

۲-۲-۲ تمهیدات تبلیغ  ………………………………………………….

۲۸

۲-۲-۳ انواع تبلیغ   ……………………………………………………………..

۳۳

- انواع تبلیغات براساس منبع   ……………………………………………

۳۳

- انواع تبلیغ براساس اثر و نتیجه آن   ………………………………..

۳۷

- انواع تبلیغ براساس محدوده و تحت پوشش  …………………………….

۳۸

 

 

۲-۳ فنون تبلیغات و جاذبه­های آن  ………………………………………….

۴۳

۲-۳-۱فنون تبلیغات  …………………………………………………………

۴۳

- فن حیثیت   ……………………………………………………………

۴۴

- فن تحریف   …………………………………………………….

۴۴

- فن ناامنی (نا ایمنی)  …………………………………………

۴۵

۲-۳-۲ انواع جاذبه های تبلیغ ……………………………………..

۴۶

- جاذبه منطقی ………………………………………………………………..

۴۶

 

عنوان

 

صفحه

- جاذبه احساسی ……………………………………………………

۴۶

- جاذبه خنده و طنز ………………………………………………………………

۴۷

- جاذبه ترس ……………………………………………………………………….

۴۹

-        جاذبه اخلاقی ………………………………………………………………

۵۱

- جاذبه یک جنبه ای و دو جنبه ای ………………………………………

۵۱

 

 

۲-۴  شیوه ها و عناصر تبلیغات ……………………………………………..

۵۴

۲-۴-۱شیوه های اجرایی تبلیغات بازرگانی  ……………………………….

۵۴

- موزیکال …………………………………………………………………………..

۵۴

- ارائه تاییدیه ………………………………………………………………….

۵۴

- داستان­گویی ………………………………………………………..

۵۴

- مستندات علمی ……………………………………………………………

۵۴

- تبلیغ دو تکه ………………………………………………………..

۵۵

- شایستگی فنی …………………………………………………….

۵۵

- نمای نزدیک  ……………………………………………………………….

۵۵

- رتوسکوپ  …………………………………………………………………..

۵۵

- مقایسه ……………………………………………………………………

۵۵

- حل مشکل  …………………………………………………………..

۵۵

- فرد سخنگو ……………………………………………………………..

۵۶

- سبک زندگی ……………………………………………………………….

۵۶

- برش از زندگی روزمره ……………………………………………….

۵۶

- انیمیشن  ……………………………………………………………………

۵۶

- مصاحبه با مشتری ………………………………………………………

۵۶

- سریالی  …………………………………………………………………..

۵۷

- خیال پردازی  ……………………………………………………………

۵۷

۲-۴-۲ عناصر موجود در تبلیغات بازرگانی  ……………………………….

۵۷

- موسیقی ………………………………………………………………….

۵۷

- رنگ  ……………………………

۵۷

 

 

۲-۵ ابزارهای تبلیغاتی  ………………………………………………..

۶۰

۲-۵-۱ طبقه بندی ابزار تبلیغاتی………………………………………..

۶۰

- ابزار انسانی ……………………………………………………………….

۶۰

- ابزار غیر انسانی …………………………………………………..

۶۰

- ابزار انسانی-غیرانسانی …………………………………..

۶۰

۲-۵-۲ نوع دیگر طبقه بندی ………………………………………..

۶۱

- ابزار تبلیغی چاپ شونده ……………………………………….

۶۱

- ابزار تبلیغی برقی و فرستنده ای ………………………………………………..

۶۱

- ابزار تبلیغی نصبی-ثابت و متحرک  ……………

۶۱

۲-۵-۳ تفکیک انواع ابزارهای تبلیعاتی …………………….

۶۱

- نامه های پستی   …………………………………

۶۱

- پوستر، تراکت، کاتولوگ  ……………………….

۶۱

- روزنامه­ها   ………………………………………….

۶۲

- مجله­ها

۶۲

- کتابهای اطلاعاتی  …………………………….

۶۲

- رادیو   ………………………………………………..

۶۳

- تلویزیون   ……………………………………………….

۶۳

- تلویزیون در ایران   ………………………………………………

۶۴

- فیلمهای ویدئویی و دیسکتهای کامپیوتری  …………………………

۶۵

- سینما   ………………………………………………………….

۶۵

- شبکه های ماهواره ای  …………………………………………………………….

۶۵

- اینترنت   ……………………………………………………………..

۶۶

۲-۵-۴- ابزارهای تبلیغی نصبی – ثابت و متحرک  …………………

۶۶

- آگهی های نصبی ثابت   ………………………………………

۶۶

- تبلیغ در ایستگاههای قطار، مترو، فرودگاهها و ورزشگاهها ………

۶۷

- تبلیغ در تابلوهای سوپرمارکتها …………………………….

۶۷

- دیوارنویسی یا نقاشی روی دیوار …………………………………………………………………..

۶۷

- تابلوهای پشت بامی  ………………..

۶۸

-        آگهی های نصبی متحرک  ………………………………………

۶۸

-        آگهی در هوا …………………………………………………..

۶۸

۲-۵-۵  تبلیغ در مسابقات ورزشی توسط ورزشکاران و در کناز زمین های ورزشی

۶۹

 

 

۲-۶ شناخت مخاطب  …………………………………………………

۷۱

۲-۶-۱ اهمیت و ضرورت شناخت مخاطب ……………………………

۷۱

۲-۶-۲دسته بندی مخاطبان …………………………………

۷۲

 – دسته بندی مخاطبان بر مبنای ویژگی­های زیستی- اجتماعی  ….

۷۲

- دسته بندی مخاطبان بر حسب باورها و اعتقادات  ………………..

۷۲

- دسته بندی مخاطبان براساس نگرش و طرز تلقی  ………….

۷۳

۲-۶-۳ دسته بندی مخاطبان از لحاظ پذیرش پیامهای ارتباطی ……………

۷۳

۲-۷  چارچوب نظری  ……………………………………………………………….

۷۷

۲-۷-۱تئوری­های مطرح شده پیرامون رسانه و تبلیغات بازرگانی

۷۷

- تئوری رسانه  ……………………………………………….

۷۷

- تئوری تبلیغات  …………………………………………………………..

۷۹

 

 

۲-۸ مطالعات پیشین  ………………………………………..

۸۳

 

 

فصل سوم- روش شناسی تحقیق

 

مقدمه  ……………………………………..

۸۶

۳-۱ روش تحقیق …………………………………………………………………

۸۶

۳-۲ جامعه آماری و حجم نمونه ………………………………………………

۸۷

۳-۳ ابزار جمع آوری اطلاعات  ……………………………………………..

۸۷

۳-۴ روش تجزیه و تحلیل داده ها …………………………………………………

۸۷

 

 

فصل چهارم- یافته های تحقیق

 

مقدمه  …………………………..

۸۹

۴-۱ تجزیه و تحلیل توصیفی……………………………………

۹۲

- جداول یک بعدی ………………………………………………….

۹۲

۴-۲ تجزیه و تحلیل استنباطی ………………………………………..

۱۱۵

- جداول دو بعدی…………………………………………………………………

۱۱۵

 

فصل پنجم – نتیجه گیری و پیشنهادها

 

مقدمه ……………………………………………………………………………..

۱۲۱

۵-۱خلاصه یافته ها و نتیجه گیری ……………………………………………….

۱۲۱

۵-۲ پیشنهادها ……………………………………………………………….

۱۲۶

ضمائم  …………………………………………………………………….

۱۲۷

فهرست منابع و ماخذ …………………………………………………………………

۱۳۳

چکیده انگلیسی

 

 


 

فهرست جدول­ها 

 

عنوان

صفحه

تجزیه و تحلیل توصیفی – جداول یک بعدی

 

۴-۱-۱جدول توزیع فراوانی و درصد جنس پاسخگویان  ……………………………………..

۹۲

۴-۱-۲ جدول توزیع فراوانی و درصد گرایش تحصیلی پاسخگویان ………………………..

۹۳

۴-۱-۳ جدول توزیع فراوانی و درصد میزان شغل پاسخگویان ………………………………..

۹۴

۴-۱-۴ جدول توزیع فراوانی و درصد وضعیت تاهل پاسخگویان ……………………………

۹۵

۴-۱-۵ جدول توزیع فراوانی و درصد میزان تماشای برنامه های شبکه پنج ………………

۹۶

۴-۱-۶ جدول توزیع فراوانی و درصد مدت زمان تماشای شبکه پنج ……………………….

۹۷

۴-۱-۷ جدول توزیع فراوانی و درصد تماشای تبلیغات شبکه پنج ……………………………

۹۸

۴-۱-۸ جدول توزیع فراوانی و درصد کارآمدی شیوه های ارائه تبلیغات ………………….

۹۹

۴-۱-۹ جدول توزیع فراوانی و درصد  کارآمدی شیوه های بصری تبلیغات ………………

۱۰۰

۴-۱-۱۰ جدول توزیع فراوانی و درصد  کارآمدی شیوه های کلامی ………………………..

۱۰۱

۴-۱-۱۱ جدول توزیع فراوانی و درصد دنبال کردن تبلیغات به علت گیرایی برنامه ها ..

۱۰۲

۴-۱-۱۲ جدول توزیع فراوانی و درصد تماشای برنامه های پربیننده ………………………..

۱۰۳

۴-۱-۱۳ جدول توزیع فراوانی و درصد خرید کالاها بعلت تکرار تبلیغات ………………..

۱۰۴

۴-۱-۱۴جدول توزیع فراوانی و درصد  میزان اعتماد به محتوای پیام ها ……………………

۱۰۵

۴-۱-۱۵جدول­توزیع فراوانی­و درصد­ میزان اعتماد مخاطبان به­علت معتبربودن پیام تبلیغ

۱۰۶

۴-۱-۱۶جدول توزیع فراوانی و درصد ارائه اطلاعات کافی در مورد کالاها و خدمات .

۱۰۷

۴-۱-۱۷ جدول­توزیـع فراوانی و درصـد  میزان آگاهی تهیه کنندگان تبلیغات از شیوهای ارائه تبلیغ……………………………………………………………………………………………..

۱۰۸

۴-۱-۱۸ جدول­توزیع­فراوانی­و­درصد­علاقه­مندی­به خرید کالاهای تبلیغ شده از تلویزیون

۱۰۹

۴-۱-۱۹ جدول توزیع فراوانی و درصد  مطلوبیت ساختار پیام های تبلیغی ………………

۱۱۰

۴-۱-۲۰ جدول توزیع فراوانی و درصد  تغییر کانال در زمان پخش آگهی ………………..

۱۱۱

۴-۱-۲۱ جدول توزیع فراوانی و درصد  کارآمدی شیوه های اجرای تبلیغ ………………..

۱۱۲

۴-۱-۲۲ جدول توزیع فراوانی و درصد عوامل توجه به پیا م های تبلیغی …………………

۱۱۳

عنوان

صفحه

تجزیه و تحلیل استنباطی – جداول دو بعدی

 

۴-۲-۱ جدول توزیع دو بعدی متغیرهای فرضیه ۱ ……………………………………………….

۱۱۵

۴-۲-۲ جدول نتایج آزمون خی دو برای بررسی فرضیه ۱……………………………………… 

۱۱۵

۴-۲-۳ جدول دو بعدی متغیر های فرضیه ۲ …………………………………………………….

۱۱۶

۴-۲-۴ جدول نتایج آزمون خی دو برای فرضیه ۲  ……………………………………………..

۱۱۶

۴-۲-۵ جدول توزیع دو بعدی متغیر های فرضیه ۳  ……………………………………………

۱۱۷

۴-۲-۶ جدول نتایج آزمون خی دو برای بررسی فرضیه ۳   …………………………………….

۱۱۷

۴-۲-۷ جدول توزیع دو بعدی متغیر های فرضیه ۴  ………………………………………………

۱۱۸

۴-۲-۸ جدول  نتایج آزمون خی دو بررسی فرضیه ۴  ……………………………………………

۱۱۸

۴-۲-۹  جدول توزیع دو بعدی متغیرهای فرضیه ۵  ………………………………………………

۱۱۹

۴-۲-۱۰ جدول نتایج آزمون خی دو برای بررسی فرضیه ۵  ……………………………………

۱۱۹


مقدمه

رسانه­های جمعی به شکل­ها و چهره های متفاوتی با گروههای مختلف اجتماعی، قومی، شغلی و سنی ارتباط برقرار می­کنند و به ایفای نقش های متفاوتی در سطح جوامع می­پردازند. با گسترده­تر شدن رسانه­ها دامنه­ی وظایف آنها نیز گسترش یافته است. در هر دوره­ای متناسب با فعالیت و وسایل ارتباط جمعی برای آنها نقش­هایی را قائل بوده­اند فرضا” هارولد لاسول سه نقش خبری، همبستگی اجتماعی و انتقال میراث فرهنگی را برای رسانه­ها در نظر می­گیرد. کمی بعد چارلز رایت نقش سرگرمی را نیز به آن اضافه می­کند.

یکی از انواع بسیار مطرح تبلیغات، تبلیغات بازرگانی است که با آگاهی دهی به مردم ضمن یاری رساندن به آنها در تصمیم­گیری و انتخاب باعث ایجاد رقابت سالم بین تولید کنندگان شده و چرخش اقتصادی را تسهیل می کند.

باید به خاطر داشت که تبلیغات عنصر مهمی از فرهنگ ما است زیرا زندگی روزمره ما در اجتماع یا خانواده را منعکس می کند و سعی در تغییر آن دارد. تبلیغات بازرگانی در هر رسانه ای ، بیانگر اوضاع و شرایط اقتصادی سیاسی و فرهنگی و الگوی مصرف ، رونق تولیدات داخلی ، سمت سوی روابط و تجارت خارجی و نیز تحولات تکنولوژیک جهانی و داخل است . لذا به راحتی می توان دریافت معنایی که در تبلیغات گنجانده می شود به طور ضمنی بیانگر ساختار بازار ، ارزش های فرهنگی و باورهای اجتماعی هر جامعه و تحولات آن است.

بدون شک تصور دنیای بدون تبلیغات ممکن نیست. در شرایطی که جهان با تولید انبوه و روز افزون کالاها و عرضه نامحدود خدمات روبروست، تولید کنندگان ناگزیرند برای تداوم حیات خود و برای رقابت با سایرین، به انواع شیوه­ها متوسل شوند و موثر­ترین شگردها تبلیغات تجاری است.

در دنیایی که نیروهای عظیم اقتصادی در صدد هستند تا بازارهای کوچک را ببلعند و سیطره خود را فراتر از مرزها بگسترانند، در دورانی که پیام های بازرگانی ، مرزهای سیاسی را پشت سر می­گذارند

و تولیدات و خدمات داخلی کشورها را کم رنگ جلوه می­دهد، آیا می توان به تبلیغـــات بازرگانی پشت کرد؟

اندکی تدبیر و دور اندیشی به ما یاد آور می­شود که راه حل چیزی جزء « شناخت» و« درک بهتر» تبلیغات نیست و این امر جز با پژوهش و جز با بازنگری حاصل نمی شود.

 

دانلود بررسی میزان توجه دانشجویان نسبت به تبلیغات بازرگانی  پخش شده از شبک پنج سیما

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۰۸
اسلامی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی